X
MODIFY: Technology News
Technology, Innovation, and Education เทคนิดการใช้งาน สมาร์ทโฟน คอมพิวเตอร์ เรื่องไอที

Samsung เรียกคืน Galaxy Note 7 หลังพบปัญหาเรื่องแบตเตอรี่ระเบิด

ถือว่าเป็นข่าวใหญ่ไปเมื่อวานนี้ สำหรับการระงับการส่งมอบ Samsung Galaxy Note 7 ให้กับผู้ที่สั่งจองเอาไว้ แบบไม่มีกำหนด โดยปัญหาดังกล่าวเกิดขึ้นจากผู้ในประเทศเกาหลีใต้เกิดปัญหา Galaxy Note 7 ระเบิด 7 รายด้วยกัน ทำให้ซัมซุงต้องกลับมาตรวจสอบว่าปัญหามันเกิดจากอะไร

หลังจากสรุปปัญหาแล้ว ดูเหมือนว่าปัญหาดังกล่าวจะไม่ใช้เรื่องเล็ก เพราะทางซัมซุงได้มีการเรียกคืนเครื่อง Galaxy Note 7 กลับแล้วแบบทั่วโลก โดยปัญหาแบตเตอรี่ระเบิด ปัญหาน่าจะมาจากตัวแบตเตอรี่นั่นเอง และเพื่อความปลอดภัยของลูกค้า ซัมซุงเลยเรียกคืนเครื่องกลับคืนมาทั้งหมด

จากรายงานข่าวว่า แบตฯที่มีปัญหาถูกใส่ไปเพียง 0.1% ของสินค้าที่วางขายเท่านั้น โดยการแก้ไขปัญหาดังกล่าวก็ทำไม่ยาก เพียงแค่เปลี่ยนแบตใหม่เท่านั้นก็สามารถแก้ปัญหาข้อนี้ได้แล้ว

ไม่รู้ว่าปัญหานี้จะทำให้ผู้ใช้ขาดความเชื่อมั่นไปแค่ไหนแล้ว ก็ขอให้ซัมซุงรีบแก้ปัญหานี้ให้ได้เร็วที่สุด เพราะตอนนี้มีสมาร์ทโฟนรุ่นระดับเดียวกัน จ่อเปิดตัวอยู่หลายรุ่นในช่วงนี้ หากแก้ไขปัญหาไม่ได้ อาจทำให้ยอดจำหน่ายซัมซุงตกลงอย่างมากเป็นแน่

ข้อความจากซัมซุงที่ประกาศออกมา

“Samsung is committed to producing the highest quality products and we take every incident report from our valued customers very seriously. In response to recently reported cases of the new Galaxy Note 7, we conducted a thorough investigation and found a battery cell issue.

To date (as of September 1) there have been 35 cases that have been reported globally and we are currently conducting a thorough inspection with our suppliers to identify possible affected batteries in the market. However, because our customers’ safety is an absolute priority at Samsung, we have stopped sales of the Galaxy Note 7.

For customers who already have Galaxy Note 7 devices, we will voluntarily replace their current device with a new one over the coming weeks.

We acknowledge the inconvenience this may cause in the market but this is to ensure that Samsung continues to deliver the highest quality products to our customers. We are working closely with our partners to ensure the replacement experience is as convenient and efficient as possible.”

ที่มา – engadget